اتوپوستر

بانک مطالب آنلاین

اتوپوستر

بانک مطالب آنلاین

اتوپوستر سایتی است برای اشتراک گذاری مطالب.
شما میتوانید در این سایت با عضویت پست مهمان بگذارید و بک لینک رایگان کسب کنید.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۹ مهر ۹۶، ۱۹:۴۳ - حمید
    قشنگه

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

۱۵
آبان
۹۷

جاذبه های گردشگری ژاپن - قسمت 1

۱-کوه فوجی Fuji

کوه فوجی Fuji

بدون شک نقطه عطف شناخته شده کشور ژاپن،  کوه با شکوه فوجی (فوجی سان) است که بلندترین قله کوه  این کشور است با ارتفاع ۳۷۷۶ متر و قرار دارد در منطقه جنوب شرق ، این کوه به اندازه کافی بلند است که با فاصله ۱۰۰ کیلومتری از توکیو دیده شود . کوه فوجی قرن ها هست که محل توجه جشن ها و فرهنگ محلی قرار گرفته شده است و به همین دلیل  یونسکو نیز در سال ۲۰۱۳ از لحاظ فرهنگی به آن اهمیت داد و آن را در میراث جهانی ثبت کرد . بخشی از پارک ملی فوجی به نامIzu -Hakone به رسمیت شناخته شده است ، کوه فوجی توسط بیش از یک میلیون نفر مردم هر ساله در تابستان برای تماشای طلوع آفتاب از قله آن مورد بازدید قرار می گیرد.

۲ -امپریال Imperial توکیو

امپریال Imperial توکیو

یکی از نقاط عطف گردشگری در توکیو کاخ سلطنتی است که دارای پارکی با قدمت قرن ۱۷ است که توسط دیوارها و خندق هایی احاطه شده است . نکته قابل توجه اینجاست هنوز هم امکان دیدن کل مناطق قصر وجود ندارد ( احتمالا فقط مخصوص همان خاندان های سلطنتی است ) اما قسمتهایی برای پیاده روی فعال است و حس بودن در یک قصر سلطنتی زمانهای قدیم را خواهید داشت .علاوه بر خود قصر بسیاری از نمایش ها مربوط به زمانهای قدیم و قصر  در نقاط متعدد در اطراف آن مثل پارک Nijubashi پلی است معروف، و یا “پل دو،”  وجود دارد .همچنین بازدید کنندگان می توانند به باغ شرق هیگاشی-Gyoen بروند و از تمام قسمتهای آن که برای دیدن عموم آزاد است استفاده کنند . از دیگر جاذبه ها برای گردشگران توکیو رفتن به مرکز خرید معروف کنزا  است، رفتن به تئاتر کابوکی- ZA با اجرای کابوکی آن، و همچنین تئاتر Enbujo Shimbashi با رقص آزوما-odori سنتی خود و اجرای Bunraku .

فصل سفر مجری تور ژاپن با بهترین قیمت در ایران.

با فصل سفر بهترین تجربه ها را در سفر به ژاپن داشته باشید

  • علی احمدی
۱۵
آبان
۹۷

جاذبه های گردشگری برزیل

۱- منطقه کله قندی، ریو دو ژانیرو

منطقه کله قندی، ریو دو ژانیرو

دلیل این نام گذاری به خاطر کوهی است که به شکل کله قند است ، این کوه دارای پوشش گیاهی است ، با ارتفاع ۳۹۴ متر بالاتر از ساحل و خود شهر . قله آن یکی از اولین مکان های گردشگران است، که نمایشی برای ریو و بندر است،از هیجان انگیزترین های این قسمت سوار شدن در تله کابینی است که شما را بین قله کوه و خود شهر در قسمت پایین جابجا می کند، در نزدیکی ساحل طولانی به Praia da Urca،نیز سه قلعه اولیه وجود دارد، فورت آل بیز São João نیز که به عنوان ستاره تور است

۲ – Christ the Redeemer مجسمه مسیح در  ریو دو ژانیرو

مجسمه مسیح در ریو دو ژانیرو

این مجسمه که به عنوان نمادی برای برزیل و شهر ریو شناخته میشود دارای بلندی ۲۸ متر است ،این مجسمه عظیم الجثه به نام کریستو Redentor (مسیح نجات دهنده) است، که در قله کورکووادو با ارتفاع ۷۰۹ متری قرار داده شده است و این کوه بخشی از پارک ملی Tijuca است، این مجسمه مربوط به کارهای های انجام شده در سال ۱۹۳۱، یک کار لهستانی و فرانسه است که توسط مجسمه ساز پل Landowski و مهندس برزیل Heitor دا سیلوا Costa ساخته شده است، و از بتن و سنگ صابونی ساخته شده است. پایه ان هشت متری است و  یک کلیسای کوچک است که محبوب برای مراسم عروسی است.

برای صعود به کوه و این منطقه قرار بود خط راه اهنی ایجاد بشود که نیمه کاره ماند به همین دلیل برای رفتن به این نقطه باید پیاده روی انجام بدهید که مسیر پیاده روی از طریق پارک ملی Tijuca،که یک جنگل بزرگ است و دارای چشمه ها، آبشارها، و طیف گسترده ای از پرندگان گرمسیری، پروانه ها، و گیاهان است صورت می گیرد

برای اطلاع از برنامه تور برزیل فصل سفرکلیک کنید.

 

  • علی احمدی
۱۴
آبان
۹۷

اقامتگاه بوم گردی گیلان : پیله بابا

اقامتگاه بوم گردی

ذاتا همه انسانها زیبا پسند و دوستدار طبیعت هستند . عده ای عاشق دریا ، عده ای عاشق جنگل و کوه و عده ای عاشق کویر . درست است طبیعت بکر خود به تنهایی برای جذب گردشگران کافی است ولی عوامل دیگری وجود دارد که مناظر این طبیعت را جذابتر میکند . از نمونه های جذاب این مناظر می توان به خانه های سنتی شمال کشورمان اشاره کرد . خانه های گلی و زگالی که تقریبا تا اواخر قرن بیستم ساختار همه خانه ها اینچنین بود ساخت این خانه ها اوایل راحتتر بود ولی با گذشت زمان هم ساختن این خانه ها به صرفه نبود زیرا مصالحش گرانتر شد و هم محافظت از این خانه های سنتی سختتر شد.
ساختار خانه های سنتی در شمال کشور با گل و پوشال و سفال و چوب به گونه ای بود که هم عایق بندی خوبی داشت و هم اینکه در گرمای تابستان خنک بود و در سرمای زمستان گرما به وجود ساکنانش می بخشید. اما امروزه سیمان و آهن ارزان تیشه به ریشه ی این خانه های سنتی زد و مردم خانه های آهنی و سیمان را به خانه های گلی و زگالی ترجیح داده اند. خانه های گلی کهن را تخریب میکنند و بناهایی از مصالح مدرن بکار می برند . ﺩﺭ زمان قدیم بنای همه ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﻣﺎﺯﻧﺪﺭﺍﻥ و ﮔﯿﻼﻥ ﺑﺎ ﻣﺼﺎﻟﺢ ﺩﺍﺧﻠﯽ ﻭ ﻣﺤﻠﯽ ساخته می شد . البته اگر شما طالب دیدن این خانه ها باشید هنوز آثاری از آن ﺩﺭ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﮐﻮﻫﺴﺘﺎﻧﯽ ﻭ ﯾﯿﻼﻗﯽ ﺗﺎﻟﺶ کماکان با ﺍﯾﻦ ﻧﻮﻉ ﺳﺒﮏ ﻣﻌﻤﺎﺭﯼ خواهید دید. ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﭼﻮﺏ ﮔﻠﯽ ﺗﺎﻟﺶ جلوه طبیعتش را صد چندان جذاب و دیدنی کرده است، این خانه ها ﺑﻪ مانند ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﺑﻮﻣﯽ ﺟﻠﮕﻪ ﻫﺎﯼ ﺷﻤﺎﻟﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻃﺮﺍﺣﯽ شده است ﻭ ﺑﺎ مواد اولیه ﺳﻨﺘﯽ مثل ﭼﻮﺏ ،ﺳﻔﺎﻝ ﻭ ﮐﺎﻫﮕﻞ ﺳﺎﺧﺘﻪ و پرداخته شده است .دیدن ﺍﻟﻮﺍﺭﻫﺎ ﻭ پرچین ﺍﯾﻮﺍﻥ ﺧﺎﻧﻪ ﮔﻠﯽ ، ﺍﺯ ﭼﻮﺏ ﺩﺭﺧﺖ ﻣﻠﺞ ﻭ ستون ﺧﺎﻧﻪ ﮔﻠﯽ ﺍﺯ تناور بزرگ ﺩﺭﺧﺘﺎﻥ ﺷﻤﺸﺎﺩ ﻭ ﮐﺸﮕﺮ ‏( ﺷﺐ ﺧﺴﺐ ‏) حس لذت بخش عجیبی به انسان می بخشد .

اقامتگاه بوم گردی چیست؟

اقامتگاه بوم گردی در واقع یک محلی است که دارای محیط طبیعی و بومی است و افراد برای آشنا شدن با مردمانی که به صورت بومی زندگی میکنند به این اقامتگاه ها می آیند.

این روز که فناوری و علم پیشرفته شده است و شهر ها صنعتی شده اند ، مردم از این فضا و شلوغی خسته میشوند و دوست دارند سفر کنند به دل طبیعت تا به ارامش برسند ، این روز ها سفر به روستاها و شهر های کوچک که دارای طبیعتی زیبا است ، در بین جوامع مخلف رواج پیدا کرده است.

بوم گردی یعنی احترام گذاشتن به طبیعت ، فرهنگ افراد بومی ، آشنا شدن با نحوه ی زندگی این مردمان است.

اقامتگاه بوم گردی گیلان در زمستان

یکی از دلایل اینکه شمال کشور گردشگران زیادی را به سوی خود جذب میکند طبیعت بکرش و خانه های سنتی است که پی هایی از انواع پاکونه، شیکیلی و سکتی(سکت چاه) و دیوارهایی از انواع زگالی، زگمه ای(دارورجین) خشتی و آجاری ساخته شده است ، می باشد. معماری مسکونی در شهر های شمال کشورمان به دلیل فراوانی جنگل و دستیابی راحت به چوب های مناسب برای ساخت بنا، متفاوت ازدیگر نقاط ایران خودنمایی میکند. ساختار جذاب ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﮔﻠﯽ شهر ﺗﺎﻟش ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﺑینظیر ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ، مردمان این منطقه برای خود ﻣﺤﯿﻄﯽ ﺁﺭﺍﻡ ﻭ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﺩﻏﺪﻏـﻪ ﺷﻬﺮﯼ ساخته اند، ﺑﺮﺍﯼ دوستداران طبیعت و کسانی ﮐﻪ یک لحظه ﺭﻭﯾﺎﯼ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺩﺭ ﻃﺒﯿﻌﺖ ﺭﺍ در ذهن خود مجسم میکنند، تصور ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﺩﺭ ﮐﻠﺒﻪ ﭼﻮﺑﯽ ﻭ ﮔﻠﯽ، خانه های گلی تالشی ﺍﺯ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﺑﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﺍﺳﺖ . در قدیم ﻣﻌﻤﻮﻻً بنای ساختاری ﺧﺎﻧﻪ ﮔﻠﯽ ﺗﺎﻟﺶ2 ﺍﺗﺎﻕ ﺑﺰﺭﮒ ﺩﺭ ﺩﻭ ﻃﺒﻘﻪ ﻣﺠﺰﺍ، ﯾﮏ ﺑﺎﻟﮑﻦ ﺑﺰﺭﮒ ﺟﻨﻮﺑﯽ و ﯾﮏ ﺁﺷﭙﺰﺧﺎﻧﻪ ﺩﺍﺷﺖ . قالب ﻭ بدنه و ستون ﺍﯾﻦ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﭼﻮﺑﯽ ﺍﺳﺖ، برای ساخت ﭼﻬﺎﺭ ﺩﯾﻮﺍﺭﯼ این نوع خانه های سنتی ﺍﺯ جنس های ﺑﻠﻨﺪ ﻭ ﺑﺎﺭﯾﮏ ﺩﺭﺧﺖ ﺍﻧﺠﯿﻠﯽ ‏( ﺗﻔﯽ ‏) ، ﮐﻪ مقاومت فوق العاده بالایی دارد ، ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ . برش درخت انجیلی به صورت بلند و باریک ﺭﺍ ﺩﺭ زبان ﻣﺤﻠﯽ ﺭﯾﮑﻪ ﻣﯽ ﻧﺎﻣﻨﺪ،و ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ فاصله های ﻣﺴﺎﻭﯼ تقریبا ﭼﻬﺎﺭ ﺍﻧﮕﺸﺖ ﻧﺼﺐ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ . البته در حال حاضر ﻧﯿﺰ ﺩﺭ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ جاهای دنیا ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﯾﯽ با ساختار ﺳﻨﺘﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ، ﮐﻪ ﺑﺎ ﭼﻮﺏ ﺳﺎﺧﺘﻪ شده است .
امروزه بسیاری از مصالح مدرن جای مصالح سنتی را مصحور کرده است. در زمان قدیم اصولا ﺭﯾﮑﻪ ﺭﺍ ﺑﺎ ﭘﻮﺳﺖ ﺷﺎﺧﻪ ﻫﺎﯼ ﺩﺭﺧﺖ ﻟﺮﮎ ﮐﻪ ﺍﻟﯿﺎﻑ مستحکمی دارد ، ﺑﻪ ﺍﺳﮑﻠﺖ خانه ﻭﺻﻞ ﻣﯽ کردند ، اما در حال حاضر ﻣﯿﺦ ﺟﺎﯼ لرک ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ . ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﻧﮑﻪ ﺳﺎﺧﺘﻦ ﮐﻠﯽ بدنه ﻭ ﻧﺼﺐ ﺩﺭﺏ ﻭ ﭘﻨﺠﺮﻩ ﻭ ﺭﻭﺯﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﻻﺯﻡ ﺗﻤﺎﻡ می ﺷﺪ، درزهای ﺭﯾﮑﻪ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺎ ﮔﻞ ﭘﺮ ﻭ ﻣﺴﺪﻭﺩ می کردند ﻭ ﺭﻭﯼ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻧﯿﺰ ﺑﺎ ﺧﺎﮎ ﺭﺱ ﻭ ﯾﺎ ﺁﻫﮏ ﻗﻠﻊ می پوشاندند.
پشت ﺑﺎﻡ ﺍﯾﻦ بناها ﺩﺭ منطقه های ﺟﻨﮕﻠﯽ ﺑﺎ ﺗﺨﺘﻪ ‏( ﻟﺘﻪ ‏) و ﺩﺭ ﺟﻠﮕﻪ ﻭ ﺣﻮﺍﺷﯽ ﻣﺮﺩﺍﺑﯽ ﺑﺎ ﮐﻠﺶ ﻭ ﯾﺎ ﺑﺎ ﻋﻠﻒ ﻫﺎی ﻣﺮﺩﺍﺑﯽ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﮔﺎﻟﯽ ﭘﻮﺷﯿﺪﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺷﯿﺐ ﺑﺎﻡ ﺭﺍ تا جایی که می شود ﺯﯾﺎﺩ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﻧﺪ، ﺗﺎ ﺑﺎﺭﺍﻥ ﻫﺎﯼ مداوم و ﺷﺪﯾﺪ ﺗﺎﻟﺶ ﺑﻪ ﺩﺭﻭﻥ ﺧﺎﻧﻪ ﻧﻔﻮﺫ ﻧﮑﻨﺪ .


مناطق توریستی و دیدنی اقامتگاه بوم گردی گیلان

دریاچه سراگاه

دریاچه سراگاه تالش

وقتی از بهشت زمینی حرف به میان می آید تا نظاره گر این رویای خیال انگیز نشوید و با حس زیبای دیدن مناظر جذاب تالش را لمس نکنید توصیف این مناظر را فقط با حسرت لمس خواهید کرد . پس تمام تلاش خود را بکنید تا لحظات لذت بخش زندگی را حتی اگر شده برای مدت زمانی کوتاه نیز در این بهشت زمینی بگذرانید و به روحتان شهد لطافت عشق طبیعت را بچشانید . و ناشناخته های طبیعت گیلان و تالش زیبا را کشف کنید.

یکی از زیباییهای تالش عروس گیلان دریاچه سراگاه می باشد دریاچه زیبایی که از رودها و چشمه های جاری اطراف سیراب می شود . برخی از اهالی بومی در این دریاچه به دنبال رزق و روزی خود پرورش ماهی انجام می دهند. مکان این دریاچه در 10 کیلومتری شهرستان تالش و در روستای سراگاه واقع شده است. مردم بومی روستای سراگاه غالبا مشغول کشاورزی و دامپروری هستند.  بومگردان و گردشگران عزیز می توانند در سفر به این دریاچه از غذاهای سنتی ماهیهای تازه تناول کنند . و همچنین از میوه های محلی این روستا همچون آلو قرمز ،ازگیل وحشی ، زرد آلو ، آلوچه ، تمشک ، به و غیره نیز میل کنید.

یکی از مزایای دریاچه زیبای سراگاه بکر بودن طبیعت آن است طبیعتی آرام و دل انگیز و سرزمینی با مردمی مهمان پذیر و مقید به آداب و رسوم مهمان نوازی دارد . اطراف این دریاچه محصور کوه های پوشیده از جنگل‌ هستند، تصویر جنگل در آب این دریاچه منظره را چندین برابر زیباتر میکند گویی در بوم نقاشی قدم میزنید . البته از مناظر جذاب درختان زیبای کیوی ، مرغان دریایی و شالیزارهای برنج اطراف دریاچه غافل نشوید.

مسیر رسیدن به این طبیعت بکر  :استان زیبای گیلان ، ۷ کیلومتری شهرستان جذاب تالش ، روستای سرآگاه منتظر نشان دادن طبیعت بکرش به چشمان زیبای شماست .

سوباتان

روستای بهشتی سوباتان واقع در شهرستان زیبای تالش جذاب و منطقه ای منحصر به فرد و فوق العاده زیبا با موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی که دارد خود به تنهایی به عنوان عروس تالش شناخته شده است و منطقه ای مجذوب کننده بومگردان و گردشگران و دوستداران طبیعت می باشد و این روستای بهشتی محیطی طبیعی و بکر دارد چشم اندازهای دیدنی و رویایی، تنگه ها و آبشارها ، رودخانه ها ، کوهها و جنگل همه و همه وصف کننده زیبایی این روستای بکر و جذاب است  روستای سوباتان به دلیل وجود جاذبه های متنوع همچون پوشش گیاهی و آداب و رسوم مهمان دوست محلی و غذا های لذیذ محلی در زمره روستاهای مشهور گردشگری استان گیلان در صدر قرار دارد و قدرت فوق العاده ای برای جذب و توسعه عنوان بوم گردی را دارا است.

اینها تنها بخش کوچکی از جاذبه های استان گیلان بود. با ما همراه باشید !

با فصل سفر بومگردی را در تالش جذاب تر تجربه کنید.

 

 

 

  • علی احمدی
۱۴
آبان
۹۷

غذا های ژاپنی | خوش طعم ترین غذا ها در ژاپن چیست؟

غذای ژاپن : سوشی

خوش طعم ترین و رنگارنگ ترین غذاها را در سفر به ژاپن بچشید و تجربه کنید.

شهر توکیو و غذاهای سنتی

تست غذاهای سنتی شهر ها و کشورهای مختلف خود به تنهایی میتواند منبع جذب گردشگر برای مکانهای دیدنی جهان باشد. توکیو نیز از این امر مستثنی نیست با این تفاوت که در زمینه تغذیه بیشترین و جذابترین تنوع غذایی را به گردشگران ارائه می دهد و همین امر باعث شده محبوبیت زیادی بین توریستهای دنیا پیدا کند.

با ما در این نوشته همراه باشید تا شما را در عالم مجازی با طعم های دلچسب غذاهای محلی ژاپن آشنا کنیم.

غذای لذیذ و معروف سوشی (Sushi)


سوشی غذایی است ساده ولی با طعم دلپذیر و متفاوت تهیه می شود و جزو غذاهای لوکس محسوب می شود   .غذایی مخلوط شده از برنج با غذاهای دریایی و سرکه است به این ترتیب است که برنج پخته شده را در جلبک یا ماهی خام فشرده میکنند که این نوع طبخ نیاز به ظرافت آشپزی دارد تا آماده می‌شود.  البته تناول این غذا بستگی به ذائقه شما دارد که آیا به خوردن ماهی خام علاقه دارید؟ سوشی تنوع طبخ دارد و به فکر ذائقه همه مردم هست یکی از این نوع ها سرشته شده ی آن به نام ناره-زوشی می باشد . معروفترین و پرطرفدارترین نوع سوشی دو نوع نیگیریزوشی و تماکیزوشی هستند. کسانی که تمایلی به خوردن ماهی خام ندارند، مواد اولیه ی مانند میگو را آب پز و مارماهی را گریل شده استفاده می کنند.

در کل باید اضافه کنم که سوشی یکی از غذاهای معروف و پرطرفدار رستورانهای توکیو می باشد که امروزه در برخی کشورها نیز تهیه و سرو می شود.


اگر میخواهید غذا های مختلف رو امتحان کنید ، حتما به ژاپن سفر کنید.

شما می توانید تور ژاپن را از سایت فصل سفر رزرو کنید. سفر عالی به ژاپن را با فصل سفر تجربه کنید.

 

  • علی احمدی