اتوپوستر

بانک مطالب آنلاین

اتوپوستر

بانک مطالب آنلاین

اتوپوستر سایتی است برای اشتراک گذاری مطالب.
شما میتوانید در این سایت با عضویت پست مهمان بگذارید و بک لینک رایگان کسب کنید.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۹ مهر ۹۶، ۱۹:۴۳ - حمید
    قشنگه

درمان میگرن با طب گیاهی

سه شنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۴۴ ب.ظ

 

درمان میگرن با طب گیاهی

 میگرن

 

میگرن یکی از بیماری‌های شایع سیستم اعصاب مرکزی است که بارزترین علامت این بیماری سردردهای شدید، تکرار شونده و عموما یک طرفه است. سردردهای میگرنی مشخصه‌های ویژه ای مانند تکرار شوندگی، یک طرفه بودن و ضربان دار بودن را داشته و به این طریق از سردردهای معمولی قابل تفکیک هستند. البته سردرد، تنها مشخصه میگرن نیست و عوارضی مانند تهوع، حساسیت به نور ، حساسیت به صدا، حساسیت به بو و تغییرات اشتها ممکن است در افراد مختلف همراه با میگرن بروز کند.

همچنین بعضی از مبتلایان به میگرن تجربه ای به نام اورای میگرن را پیش یا همراه با سردرد میگرنی خود دارند. اورا به برخی نشانه‌ها مانند اختلالات بینایی، تکلم و یا حرکت گفته می‌شود اما  اکثر مبتلایان به میگرن با اورا، اورای بینایی را تجربه می‌کنند  که این اورا به صورت مشاهده نقاط نورانی و خطوط درخشان در دامنه بینایی  توصیف می‌شود.

 

 MigraineCut81

 

شیوع بیماری میگرن:

میگرن سومین بیماری شایع در جهان بوده و در حدود 15 درصد مردم جهان به این بیماری مبتلا هستند. بیماری میگرن در زنان شایعتر از مردان بوده و شیوع این بیماری در زنان 3 برابر مردان است. شیوع بیماری میگرن در مردان 8 درصد و در زنان 18 درصد است.

از میان مبتلایان به میگرن اکثر افراد به میگرن اپیزودیک مبتلا بوده و تنها 2 درصد از مردم جهان به بیماری میگرن کرونیک یا میگرن مزمن مبتلا هستند. تقریبا 70 درصد از مبتلایان به میگرن، میگرن از نوع بدون اورا را تجربه می کنند.

 

درمان میگرن:

تاکنون مطالعات زیادی برای یافت علت بروز بیماری میگرن و راه درمان میگرن انجام شده. علیرغم یافت علت‌های مختلف بروز بیماری میگرن و مکانیسم‌های بروز سردرد میگرنی، همچنان ابهامات زیادی در مورد علت بروز این بیماری وجود دارد.

همچنین مشخص شده که این بیماری در برخی از افراد ریشه ژنتیکی دارد. به همین دلیل درمان‌های دارویی نتوانسته اند در درمان میگرن نقش موفقی بازی کننند. اما در این میان درمان به روش داروهای گیاهی نسبت به درمان های شیمیایی پیشتاز هستند.

 

درمان گیاهی میگرن:

 

علت تاثیرگذاری داروهای گیاهی پیچیده بودن ترکیبات گیاهان دارویی است. به بیان دیگر، داروی شیمیایی شامل یک یا چند نوع ملکول ماده موثره است که بر مسیر و مکانسیم مشخصی تاثیر درمانی دارند. اما داروهای گیاهی معمولا ترکیبی از گیاهان دارویی هستند که شامل صدها یا هزاران ماده موثره است که تاثیر برخی از آنها مشخص و بسیاری از آنها نامشخص است.

شناسایی و توسعه داروهای گیاهی  ریشه در تجربه و علوم کهن داشته و مطالعه و تولید دارو با استناد بر این دانش انجام شده و سپس  ترکیب به دست آمده از نظر سمیت شناسی و اثرات جانبی مورد مطالعه قرار میگیرد. در صورتی که ترکیب گیاهی ایجاد شده برای انسان بدون خطر باشد، میزان تاثیرگذاری این دارو بر بیماری مورد نظر مورد مطالعه مجدد قرار خواهد گرفت.

اگرچه طب نوین در گذشته به سختی داروهای گیاهی را به عنوان داروی اصلی قبول میکرده و عموما به عنوان درمان مکمل از این ترکیبات یاد میکرد، اما امروزه بسیاری از داروهای گیاهی به عنوان داروی رسمی شناخته شده، در بازار دارویی به فروش رسیده و توسط پزشکان برای درمان بیماران توصیه می‌شوند.

در درمان میگرن نیز داروهای گیاهی و دمنوش‌های مختلفی به بازار دارویی وارد شده اما تنها تعداد محدودی از این داروها مراحل بررسی تاثیرگذاری را طی کرده و به عنوان داروی رسمی و تایید شده وارد بازار شده اند.

از این میان می‌توان برای درمان میگرن داروی میگرن کات و داروی میگری هیل را معرفی نمود. داروی میگرن کات یکی از بهترین داروی درمان میگرن در جهان به شمار آمده و بر اساس نتایج رسمی ارائه شده میزان سردردهای میگرنی را تا نزدیک به 70 درصد کاهش می‌دهد.

 

آیا درمان میگرن قطعی است؟

همانطور که گفته شده میگرن بیماری است که ریشه ژنتیکی داشته و درمان قطعی به معنی حذف کامل علل ایجاد کننده بیماری است. به همین علت از نظر علم پزشکی، بیماری ژنتیکی درمان قطعی ندارد و تنها شما می‌توانید با روش‌هایی از رخداد این بیماری جلوگیری کنید. به همین دلیل است که درمان میگرن یک نوع پیشگیری از وقوع میگرن است و به هیچ عنوان نمیتوان به آن درمان قطعی میگرن گفت.

 

  • علی احمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی